come along

Sådär, då va nästan tisdagen avklarad oxå..

Igår åkte jag ju somsagt till Emma, vi tjötade mest, gjorde en header till bloggen,
men otekniska jag fattar inte hur man gör så man får in den som header haha.
Jag får be någon teknisk att göra detta, kanske kan fråga storstrumpan (min storasyster Emma).
Emma & jag spelade såklart kort oxå, as usual haha :)
jag vann på skitgubbe & emma vann på knackpoker , det brukar vara sådär haha :)
Jag åkte hem vid 21.30 ungefär, när jag kom hem tvättade jag av mig sminket och la mig i sängen,
smsade lite med Johan sen somnade jag..

Jag vaknade vid 10 imorses, gick upp och duschade och gjorde iordning mig,
sen ringde antonia så ringde jag upp henne så tjötade vi i en och en halvtimme ungefär om exakt allt och inget,
som vanligt :) hon höll mig sällskap in till Alingsås & till medspråkarna.
Medspråkarna är en sysselsättning som de på Medborgarskolan fixat, vi som är med i "medspråkarna" pratar med
SFI elever för att lära dem att hänga med när "vanligt" folk pratar, om man nu kan säga så hahaha.
Och medborgarskolan är en sysselsättning man får vara med i om man är med i arbetsförmedlingens UGA (jobbgarantin för ungdommar). På medborgarskolan hjälper de till med CV, personligtbrev, intrevjuträning osv..

Jag , Zandra , Ivana & Johanna (Ivana, Zandra & Johanna träffade jag på medborgarskolan, vi är med i samma grupp där) hade en grupp med 3 personer. En skrev mitt namn på ett papper på persiska och en skrev det på thailändska. skitcoolt faktiskt , bild på det kommer :)

Efter medspråkarna gick jag, Zandra & Ivana på stan, till apoteket och till Gina. På Gina köpte jag två koftor, en vit & en svart som va på rean , billigt o bra :)
Sen åkte jag hem och lagade mat, det blev kotletter, ris & sås idag..
Jag har inte gjort så mycket mer idag faktiskt, tvättat lite bara.

Men ikväll blir de bara lugnt, det är ju säsongs start för Ugly Betty idag, kollade nästan inget på de förra säsongen, så får väl se om jag hänger med. Efter ugly betty är det ju Desperate Housewives och det ska jag oxå kolla på :) Sen blir det nog att sova, ska upp och köra min pappa till sjukhuset i Borås imorgon.

xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0